08.02.2020
Порядок та особливості проведення інтерв’ю з ув’язненими
- Задавати відкриті та загальні питання, щоб налагодити зв’язок: скільки людина перебуває в даній установі, чи вперше в цій установі. Якщо людина може порівняти дану установу з іншою - запитати її про це.
- Запитати, як проходить день ув’язненого. Під час розповіді можна перейти до більш конкретних питань: які події відбулись, що є незвичним в існуючому порядку на його думку?
- Чи виникають конфлікті ситуації між засудженими і як вони вирішуються, яка роль адміністрації при їх вирішенні? Чи застосовувались до нього дисциплінарні стягнення, за які проступки? Чи існує можливість уникнути покарання, оскарження рішення адміністрації, можливість та якість отримання правової допомоги?
- За які вчинки надаються заохочення адміністрацією?
- Чи має особа доступ до інформації та контакту з зовнішнім світом (надання побачень: короткострокових та тривалих; який порядок надання телефонних розмов, короткострокових відпусток; отримання посилок, передач; листування)?
- Як особа розуміє поняття жорстоке поводження”? Якщо ув’язнений повідомляє про випадки жорстокого поводження, варто поставити питання, чи готовий він підтвердити свої слова в присутності представників правоохоронних органів (прокуратури)? І подати відповідну заяву. У випадку відмови — інформація має бути зафіксована на конфіденційній основі для організації подальшої перевірки.
- У відвертій розмові варто запитати, чи знає співрозмовник про випадки порушення прав інших засуджених (ув’язнених), якщо так — попросити конкретнішу інформацію або назвати осіб, з якими можна про це поговорити.
- Чи забезпечений роботою, скільки часу триває робочий день, охорона праці?
- Чи є індивідуальне спальне місце та умови проживання у гуртожитку (описати)? Чи існує можливість відвідувати лазню (яка періодичність)? Як організовано прання та заміна постільних речей та одягу та білизни?
- На окремі питання варто дати декілька відповідей на вибір особи — питання щодо забезпечення харчуванням, комунально-побутовими послугами, доступом до свіжого повітря (скільки часу перебуває на повітрі).
- Як організована медична допомога, доступ до лікаря, з яких питань йому надавалась допомога? Як часто проводиться санітарно-гігієнічна обробка місць загального користування?
- Запитати, що варто відвідати в установі та з ким поспілкуватись.